welcome to my official blogie> do follow my blog and for sure i will follow you back. thanks fer cooperate all :)

Thursday, May 5, 2011

KENAPA?

  1. kenapa saya dilahirkan oleh seorang insan bernama IBU?
  2. kenapa IBU melahirkan saya?
  3. kenapa saya diberikan nama nur zulaikha binti zuraimi?
  4. kenapa saya dilahirkan pada tarikh 13nov1993?
  5. kenapa saya dilahirkan sebagai seorang perempuan?
  6. kenapa saya mempunyai nafsu terhadap pelbagai perkara?
  7. kenapa saya harus bergaul sosial?
  8. kenapa saya berkelakuan kurang menyenangkan terhadap semua orang?
  9. kenapa saya harus membuat keputusan terburu-buru?
  10. kenapa saya susah untuk mendengar nasihat IBU?
  11. kenapa saya sangat degil?
  12. kenapa saya membuat IBU menangis?
  13. kenapa saya susah untuk menyenangkan hati IBU?
  14. kenapa saya selalu melawan kata-kata IBU?
  15. kenapa saya tidak menghargai IBU?
KENAPA???????????????????????????????

  • kerana kita sememangnya hidup di antara qadak dan qadar
  • kerana itu semua adalah takdir yang diberikan oleh ALLAH S.W.T
  • kerana semua telah dicatat olehnya tentang apa yang akan berlaku dari hari ke hari
HARI IBU SEMAKIN DEKAT DENGAN KITA
SUDAHKAH KITA BERFIKIR, HADIAH APA YANG HARUS DIBERIKAN?
BAJU? MAKE UP? DUIT? HANDBAG? KEK? WALLET?
ATAU
KEBAHAGIAN? KEMATANGAN? KETENANGAN? KEJAYAAN?

jika ditakdirkan oleh ALLAH bahawa dia akan menamatkan riwayat hidup IBU pada hari esok
kita insan pertama yang akan menyesal
menangis teresak-esak
mula memikirkan masa hadapan
perasaan serba salah tiba tiba muncul
KERANA kita mula sedari bahawa IBU itu adalah manusia yang paling istimewa yang diwujudkan oleh ALLAH
ALLAH telah menempatkan syurga di bawah telapak kaki IBU

justeru itu, sebagai seorang anak
kita haruslah mendengar nasihatnya
menyenangkan hatinya
membuat dia bahagia dan gembira
menghargai jasanya
tanpa IBU tidak wujud lah KITA

so, mari kita ramai-ramai berfikir tentang apa yang akan berlaku pada 8may2011 ini iaitu HARI IBU, adakah IBU berada di samping kita? adakah IBU masih boleh senyum dan ketawa?
buatlah IBU gembira selagi kita mampu melakukannya


dari mata ke hati
EYKA ZULAIKHA :p

wait ! wait ! wait ! HEHE jangan lah tinggal kan page eyka dulu sebelum vote eyka. Jom vote eyka melalui button klik kat bawah nie. Thanks my hunny bunny <3

No comments:

Post a Comment

thanks for comment yeh sayang :)